måndag 26 november 2012

Stormsteg mot Advent.

Tiden går så fort, så fort.. Advent är ju snart här och massor av folk har redan tjuvstartat. Extra många är sugna på att pynta, göra fint och ljusa upp hemmen med adventsljusstakar och stjärnor. Jag tror att det beror på den tråkiga sommaren och hemska hösten som varit. Eller så är det bara för att jag möter så mycket nytt folk i butiken som gör att jag känner att ovanligt många vill ha advent och jul... :) Vet inte..

Eftersom jag ska ha öppet både lördagar och söndagar fram till jul nu så fixade jag i ordning min adventsljusstake i helgen som var. 



Några Hyacinter har fått plats lite här och där och även lite Nobelis-ris i glasverandan. Igår hämtade vi vanligt granris i skogen till trappen, stallet och lite annat utomhus. Vi var ute med fyrhjulingen i två timmar tror jag. Tur att vi hade packat på oss väl med kläder, för kallt var det!! Fast just det, har nog inte berättat att Jocke köpt en fyrhjuling. Nu har han också en häst att rasta, säger han.. ;)



Fin utsikt har jag på hans tonårs-hjälm :)

Igår gjorde vi potatissoppa på kvällen, sååå gott tycker jag att det är och ska äta det till lunch nu idag också :)

Ha en fin dag!
Kram/Mys

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar