måndag 19 maj 2014

Ett litet hej till er som fortfarande orkar klicka er in här !

Såå.. Hej på er!
Längesedan jag kikade in här.. Dagarna går och jag är nästan enbart med mina fyrbenta vänner (och mina goa stallkompisar förstås). Mycket har hänt och inte bara bra saker, livet förändras snabbt och man lever lite som i en drömvärld... eller mardrömsvärld... Men sommaren är i alla fall redan här och vi har börjat att greja lite smått och försiktigt i trädgården. SOM jag längtat efter det.. Igår var en sån där go, ledig dag med en flera timmar lång ridtur. Vi fixade till sommarhagen och fyra väldigt nöjda hästar galopperade ut längst bort och stack sedan ivrigt ner halsen för att vräka i sig gott gräs.. Drygt två timmar gick de där och betade för lite invänjning. Behöver jag säga att de hade förvandlats till fyra tunnor när jag gick ut för att flytta tillbaka dem till vinterhagen ?? ;) De stod till och med och väntade vid öppningen och hängde med mig helt frivilligt, mätta och belåtna !
Sedan grejade vi lite i trädgården med rensning av ogräs.. Jag har verkligen saknat att vara ute i trädgården till sena kvällen. Jocke började att lägga gatsten framför altanen och grävde även ner vår brunn där vi lätt ska kunna skölja av Winston om han är smutsig.

En rolig grej som hänt är att jag fått tag på två medryttare till Deja. Toppentjejer båda två även om Sandra bara hunnit vara där två gånger :)
 Carin som ridit henne en hel del redan var med och fotade vid stranden igår. Fick ett gäng fina bilder, men tyvärr var det inte lätt att fota (för en amatör som mig)...


Fina tjejer!

Deja älskar att plaska i vattnet, hon kan stå såhär hur länge som helst ;)




Kram/Mys


1 kommentar:

  1. <3 det blir bättre, men nu är det mardröm. Det blir bättre, men annorlunda

    SvaraRadera