torsdag 29 december 2011

Sovmorgon...

Den här dagen har varit riktigt lugn och skön. Vädret bidrar ju till att man nästan slöar ihop vilket iofs kan behövas ibland. Min snälle Joakim hade lovat att han skulle ta hästarna på morgonen så jag fick sova lite längre för en gång skull. Sååå skönt att slippa gå upp och bara ligga kvar.. Sen gick han och la sig igen och vi sov till 11.30, vilket inte har hänt på kanske ett halvår, känns det som iaf. Gårdagens trevliga kväll satte sina spår, fast bara i trötthet som tur var, hihi.

Just nu håller han på att snickra ihop en tallrikshylla till mig. Var inne i stan innan och köpte lite material. På bilden som jag visar har han precis sågat ut formen på brädorna. Får visa hur den blir i ett senare inlägg... Passade även på att gå in i den nya ridsportsbutiken som öppnat där. hittade ett par nya vinter-ridstövlar som var välbehövligt :)
Detta väder är inte mysigt för våra fyrbenta djur som traskar runt i sina hagar. Vi har öppnat upp en del av sommarhagen så de även kan gå in dit där det inte finns någon lera utan istället massor med grönt gräs att beta så de har något att göra i skitvädret. Hade så gärna haft snö nu !




Tog tag i att duscha våran hund Winston nyss också, det tog sin lilla tid för han var inte vacker när jag började :)



Desto gosigare är han nu :)

 


Nu ska vi snart mysa framför en bra film och med sprakande från brasan, som brinner mycket hos oss nu om dagarna..

Kram / Mys

2 kommentarer:

  1. Hej svejs!
    Åh vad roligt med din lilla blogg, jag har redan lagt upp den på min sida =)
    Ja man kan inte klara sig utan en tallrikshylla ;) Vi håller på att riva och greja i köket nu, skulle ju såga ut ett hål men det blev ett hål+ att vi tog fram hela stockväggen ;) Bra blir det nog när det är klart iallafall...
    Vi ses imorn på jobbet!
    Kramelikram

    SvaraRadera
  2. Annaaaaaaaaaaaaaaaa31 december 2011 kl. 06:14

    Han är så duktig den där karln asså!!

    SvaraRadera