tisdag 4 december 2012

Lite då och då.

Det är så skönt, för jag känner absolut ingen press på hemmet just nu. Jag tar det lite som det kommer med tex pyntning. Får jag lust gör jag det, har jag inte lust så struntar jag i det :)

Igår kväll hade jag verkligen pysselsug när jag kom hem !
Rotade fram ett gammalt utebord på logen och gjorde iordning ett tråk-hörn där det inte varit något innan. Bredvid bordet ska jag också ställa mina långa, gamla skidor tänkte jag, vart de nu är... I alla fall, så rullade jag ihop några not-rullar med lite band och tall, la några röda äpplen i en trådkorg och satte tillsammans med en gjutjärnsljusstake på en bricka. Brickan tycker jag väldigt mycket om med utseende som en stor pajform.




Efter det satte jag mig på golvet (där jag dumt nog alltid hamnar när jag grejar och får ännu mer ont i ryggen än vad jag redan har) och gjorde en lång girlang av buxbom till glasverandan. Ska göra en till likadan till andra sidan av glasdörrarna också :)Får se när jag får lust till det ;) Visar er självklart när de är uppe !


Nu är kl 14.30 och jag slutar för dagen. Eller ja, slutade 14 men passade på att blogga här då det inte blir av hemma... Anna ska stänga och jag ska möta upp Jocke på stan för att gå och kolla på målarfärg till vårt golv på övervåningen, äntligen ska det bli av!!
Hämta mina linser som väntat på mig i en månad ska jag också göra. Mina stackars ögon svider och har fått stå ut med dessa som jag har i nu i över två månader, vilket inte är så bra... De senaste nätterna har jag iaf inte sovit med dem...

Ha en fiiin tisdag nu! 
Kramis



1 kommentar:

  1. Oj så fint du gjort!! Nu börjar man längta liiite efter julen ;) hihi

    Kramar

    SvaraRadera