måndag 10 december 2012

Vatten trots -20...

Är så lättad. Vi har nämligen fixat så hästarna har vatten trots kylan som är ute nu. Första natten vi testade var också den kallaste hittills och inte var det en enda isbit på ytan när vi gick ut för att kolla på morgonen.. Jippi!!

Så nu vet jag att de kan dricka vatten som är i behaglig temperatur och slipper få kolik som är vanligt när de inte får tillsäckligt med vatten... Och dricker, det gör de betydligt bättre nu märker jag då jag får fylla på varje dag :)

När jag tog bilden var det minus 19 grader och baljan hade stått ute hela natten... Brrr !


Ja, nu vet jag ju inte ens om det är några hästmänniskor som läser min blogg men endå :)

Ha en mysig måndagskväll!!

1 kommentar:

  1. Vilka fina högar! Annat var det när en viss hästvakt skulle mata tre hungriga krakar!

    SvaraRadera