tisdag 18 februari 2014

Åka skidor.. Jag?

Alltså, jag börjar bli lite nervös nu.. Vi ska nämligen åka till Sälen om några veckor. Jag har aldrig åkt skidor, aldrig varit uppe i en skidbacke (förutom Ulricehamns barnbacke någon gång för ca 5 år sedan och åkt pulka, givetvis inte ens där längst uppifrån) och aldrig åkt på en vinterresa. Det ska bli jättekul och mysigt att få hamna i ett vinterlandskap då vår vinter här nere varit väldigt trist och grå, men jag har sån jädra höjdskräck och tror inte jag kommer våga... Det mesta skrämmer mig lite, liften, långa och branta backar, för hög fart rätt fram, att alla ska åka ifrån mig, att jag ska vara i vägen, att jag ska bryta något, eller att alla ska se hur oerhört dålig jag är... Haha, men vem vet, jag kanske är en naturbegåvning ;) Jag är jättelöjlig, jag vet!

I mitt huvud dyker också min storasyster och hennes bästa väns första skidresa upp och jag garvar varje gång. Det är lätt det roligaste som jag hört! Kan inte ens försöka mig på att återberätta, men den innehöll allt från kraschade barnbackestaket och arga föräldrar till att bli hängande i en lyktstolpe utför ett stup medans den andra susar förbi i alldeles för hög fart och inte får stopp... Jag ska försöka undvika en till sådan berättelse :)

Det ska bli jättekul, lovar älskling !! 
Det tycker jag verkligen, skönt att komma iväg och ha skoj med ett glatt gäng och jag ska banne mig försöka så gott jag kan.

 Det hjälper väldigt mycket att jag fick superfina nya skidor och pjäxor utav Jocke i Alla hjärtans dagpresent ♥



Slänger in en bild som inte alls har med texten att göra. En liten hörna från butiken..

Hoppas solen skiner hos er!

Kram

1 kommentar:

  1. Jag har heller aldrig provat, men du klarar det nog galant! Fin bild från butiken!! Kram från Linda

    SvaraRadera