torsdag 25 april 2013

Ridbanefix !

Just nu håller vi på med allt för många saker hemma på gården... Som vanligt ;)
Tittar folk på tv på kvällarna? Det hinns liksom inte med i vår värld. Igår fick vi dock verkligen ge oss, det gick inte att vara ute. Ösregn och nästan storm... :( Hur gärna vi än ville greja ute så gick det inte, inte göra de sakerna som vi håller på med iaf. Jocke fick verkligen övertala mig om att det inte alls blir bra när man gräver i ösregn och sedan ska sprida ut det över ridbanan som ska bli. Och jag fick övertala honom om att det inte gick att greja med den blivande verandan ;) Haha... Så vi gick in och lagade mat istället och slog på tv:n!!


Här håller vi på och grejar. Men det är en hel del kvar innan man kan rida här ;)

Eftersom vår ekonomi inte tillåter oss att köpa grus till ridbanan så får det duga såhär. Men jorden är nästan som grus här på Stommen så det kommer att bli bra, det är jag säker på! Kikade runt hur det såg ut där imorses efter allt regn igår kväll och man såg knappt att det regnat, torrt och fint. Allt bara sjunker undan :)

Jag fick bestämma vad vi skulle äta igår och hör och häpna, jag valde fiskpinnar..?! Tyckte nästan att jag själv var konstig som blev sugen på det. Jocke också.
Vi gjorde en såååå god sås till och hemmagjort mos (såklart) så det smakade inte alls fisk!!

Idag är det tjejkväll här i Ulricehamn. Det innebär att butikerna har öppet till kl 21.00 och förhoppningsvis är det många nyfikna och köpsugna människor som vandrar runt på stan :)

Imorgon ska jag, mamma, Ewa och Emelie åka till Hästmässan i Gbg. Jag kommer vara trööött på fredagskväll vill jag lova :)

Kramkram/Mys

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar