onsdag 15 augusti 2012

Godmorgon My !


Såhär såg det ut när jag vaknade igår. Man kan inte annat än att bli pigg med en gång när man tittar ut genom fönstret :) Hästarna hade det gott och låg ner alla tre, mindre vanligt...

Ikväll har jag varit ute och ridit mammas häst, Nomade, i två timmar. Han tränas just nu på att ridas ut själv, vilket mamma helst slipper... Allt gick superbra, fick bara hoppa av och leda honom förbi på två ställen. Likabra det istället för att börja fajtas med honom nu när man försöker lära honom att det inte är farligt utan andra hästar. Har man bara varit riskolehäst innan kan man ju inte veta så mycket bättre :) Massor av långa galopper i skogen och på banvallen fick vi till en underbar kväll, idag också !!


Mamis nya fina träns ♥


Här spanar vi in den söta andfamiljen. På banvallen stannade vi även och pratade med en gubbe i minst 20 min. Jag tycker det är så mysigt att stanna och prata med vissa människor. Han berättade i stort sett hela sitt liv, väldigt många delar av det iaf :) Mycket om djur och hästar och även hur han hade rest runt i hela världen, vandrat och lärt sig massor av saker. Hur han till slut kommit fram till, efter många år med hästar, hundar tex, att man inte ska ha djur för att det inte är naturligt för dem, blivit vegetarian, inte haft bil på 13 år... Ja, ni kan ju tänka er hans historia och det är mysigt att höra andras historier ibland tycker jag... Häftigt att leva så. Men det är sååå långt bort från mitt liv som man kan komma. Usch, djur kan jag inte leva utan...

Nattinatti alla ni.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar