söndag 15 april 2012

Havsluft.

I helgen har vi varit nere i stugan på västkusten. Underbart att bara ta det lugnt och samla energi vid havet ! J fyllde år i fredags så vi åkte iväg för att fira och få lite "ledigt" från gården och alla måsten.
Vi har haft fantastiskt väder och där nere ligger de lite lite före oss med växtligheten. Futtigt :)
Passade även på att få till årets första grillning. Min absoluta favoritmat, åååh vad gott det är ! Jag äter så mycket, betydligt mer än Joakim när det är sådan mat som jag bara älskar... Tar aldrig stopp och man kan undra vart all mat tar vägen...? :) Inget finsmakeri där inte, haha...


Grillat är ju också så enkelt och snabbt fixat. Denna portionen är bara en början, hihi.


När vi var ute på promenad så kom ett gäng med islandshästar. Tror ni jag blev sugen eller :)
Såå härligt såg det ut !


J var iväg och fiskade några timmar i lördags, körde dit honom och gick med ner för att kika lite när han började. Sedan passade jag på att åka in till Falkenberg på en liten loppisrunda. Tre stycken hittade jag och det blev några fynd som fick följa med hem :)




Winston tyckte att jag var fruktansvärt orättvis när bara Jocke fick bada. Åh så sur man kan va och bara vända ryggen till matte... Det blev några hopp, blickar efter Joakim och höga pip från hans sida när vi var på väg tillbaka till bilen. Stackars...



Innan vi åkte hem idag tog vi en sväng förbi varberg och fästningen.



Min höjdskräck låter mig inte stå upp när man är nära kanter... Uuiii vad hemskt det är där !
J, som inte skulle kunna jobba som plåtslagare om han hade höjdskräck, tycker att jag är så fruktasvärt löjlig.


Mamma och pappa and får avsluta resan.

När vi kom hem åkte vi raka vägen upp på berget för att träffa min älskade systerdotter som varit iväg med sin pappa i England i över en vecka. Ååh, vad man saknar henne när hon är borta. ♥

Nepp, nu är det verkligen sovdags för min del.
Hoppas ni också haft en bra helg !
Kram/Mys

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar