torsdag 19 april 2012

Långritt.

Idag har jag och mamma varit ute på en långritt. I fyra timmar satt vi på hästryggen. Så härligt !
Vägarna som vi ridit på idag är så fina, det blev mycket trav och galopp :)


Såna här miljöer är det bästa jag vet !



Plåtnissarna mötte upp oss för att ge mig en extra jacka då vinden var en aning kallare än vad jag trott... De var och jobbade åt samma håll som vi red, ibland har man tur :) Söta som de också är överraskade de oss med, vad de kallade, "lite vägamat". Åh, vad glada vi blev !!


Vid en liten sjö, mitt i skogen, hittade vi ett vindskydd med bord och bänkar. Perfekt för en liten snabb fikapaus för att mumsa i oss choklad och några smörgåsar som vi hade med oss.


Den lilla sjön gömmer sig bakom hästarna..


Red även förbi området där tre vindkraftverk är på väg upp. De är verkligen gigantiska !


Tidigare på förmiddagen fick jag ner mina kära blommor i deras nya krukor. Många omplanteringar blev det, inte bara för Pellisarna... Lerkrukorna är nya men får snart sin fina patinerade färg ! Faten till dessa tre små krukor är vanliga glasunderlägg.


Efter all blåst var det kallt även inne i huset. Så brasan får brinna hela kvällen och värma oss...
J är iväg och tränar fotboll och jag ska nu in till stan och hyra film, det var längesedan.

Ha det gott.
Kramkram

4 kommentarer:

  1. En sån härlig dag ni måtte ha haft! :) Tur att ni passade på idag, för i morgon ska det ju bli snö igen :(

    My, när jag klippt mina pelargoner så satte jag dem i vatten för att "grodda" men jag ser att du satt i krukor direkt. Är det så man ska göra så byter jag med en gång. Jag vet ju inte så snälla säg hur jag ska göra

    kramm/stormoster

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var underbart :) Neej, vi vill inte ha mer snö. Jag som tänkt sätta på sommardäcken i morgon men frågan är nu om man vågar..?!

      Jag har gjort precis som du och haft dem i vatten i några veckor först, faktiskt ganska många veckor då de var sega på att få rötter. Men får de inte rötter i vatten kan man sätta ner dem direkt i jord och hålla den dyngsur. Det gjorde jag förra året och det funkade alldeles utmärkt :) Kramkram

      Radera
  2. Det ser härligt ut och jag som gillar ornitologi & fotografering skulle nog trivas i dessa miljöer, fast jag gillar de allra flesta djurarter, svàrt för att gilla ett speciellt djur... (Fast jag älskar àsnor, deras öron och deras sluga blickar...)

    Jag ska flytta ut pà den franska landsbygden... Ha det bra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst det skulle du absolut göra, även om det ser ganska grått och trist ut nu innan det gröna tar fart... Hihi, åsnor, ja de är ju söta ! Jag kan heller inte favorisera någon speciell djurart, gillar de allra flesta ! Kul att du skrev, och detsamma till dig.

      Radera