fredag 8 juni 2012

Firmafest.

Visst är det härligt med fredag! Det bästa av allt är att jag är ledig idag OCH i helgen. Kl 14 idag är det öppet hus på plåtslageriet. Det serveras smörgåstårta och plåtnissar och snickare mm ska ha lite små-tävlingar. Ska bli så gott med smörgåstårta och kul att se dem leka :) Sedan när folket gått hem kör de vidare med firmafest med respektive och vi ska ut och äta gott och dricka en och annan god öl och kanske något glas vin också ;)

Håller just nu på att vattna trädgården där vi sått gräs. Värmen börjar smyga sig tillbaka och det gillar vi :) Vi har egen brunn, och väldigt bra med vatten så för våran del vattnar vi gärna för att få en gräsmatta nu redan i sommar :) Och där vi sådde först har det redan kommit upp gräs ! Jag och J låg på marken igår kväll och måste sett en aning roliga ut där vi försökte hitta de små små ynkliga stråna som knappt var synliga, hihi. Men de fanns allt där !! :)


När jag i onsdag kom hem från jobbet hade J jobbat på som attan för att få klart den blivande gräsmattan och dessutom fått upp flaggstången. Så vi kunde flagga på nationaldagen med vår nya ! Har två för tillfället, den nya framför huset och en på baksidan, som ska bort.



Katten går som vanligt efter.. Grävde i onsdags även ner en grindstolpe som står så fint och väntar på sin kompis nu.

Ne, nu ska snart syster och systerdotter komma ner och fika innan jag ska iväg...
Förresten så ska jag åka på loppis söndag morgon. Är det någon som vill hänga med så hör av er till mig !
Ha nu en go helg. Kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar