torsdag 17 oktober 2013

Vackra natur ♥

Långt där borta ser ni Stommen en solig morgon!


Hej!

Idag ska Jocke få hjälp utav hans bror med lösdriftbygget som vi gör på baksidan av stallet. De ska lägga takstolar och Jocke tror att vi får upp taket till helgen :) Glad My!! Och snart glada hästar som får utforska sitt nya hem :)

Det är så vackert i Marbäck just nu! Eller, det är alltid vackert här. Jag är en riktig årstidsmänniska och vill inte vara utan någon...Just nu vill jag helst att det ska regna i en vecka, minst. Vår brunn sinar om vi använder för mycket vatten och det är så jobbigt att inte kunna tvätta, diska och duscha som man vill... Tur att vi inte har barn och har en granne som har fullt med vatten kvar så att vi kan hämta till våra hästar.
Men, tvättar vi inte (vilket vi sällan gör nu pga torkan) så märker vi inte av det. Men tvättar vi mer än en maskin en dag, kan vi inte köra diskmaskinen eller duscha. Vi kan inte heller ha mycket folk hemma så att det spolas mycket i toaletten, då tar det också slut... Som tur är så rinner det till igen inom några timmar men det är ändå jobbigt att inte kunna leva som vanligt. 
Känns inte kul att klaga på det underbart fina vädret. Jag njuter av solen trots att jag vill ha regn ;)

 

Korten idag tog jag i tisdags under min morgontur på Gustav. Med oss hade vi också Deja och hennes nya medryttare Fia!

Ha en fin dag!
Mys


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar