torsdag 22 mars 2012

Blåsippan ute i...


Åh, de är helt underbara ! Vi har massor av blåsippor på gården. I syrenhäcken mellan grannens och vårt :)


Detta är bara en början, sedan är det blått/lila överallt där...


Vitt är det det också !


Fick en grej av min granne tidigare idag när jag var ute och fotade.
Vet ej vad en sådan heter men enligt honom så plockade man blommor i den förr..?!



Det är en riktig skattjakt att gå i hans ladugård och förråd och leta efter gamla saker... Det bästa är att jag får allt jag vill ha, han är bara glad över att bli av med det, ihi.. Fast än har jag inte hämtat så mycket, får ta en vända nu i vår :) Självklart visar jag detta då.

Nu ska jag och mami ut och galoppera i vårvärmen !
Ha en fin dag, kramis



2 kommentarer:

  1. Åhåååå härligt med blåsippor!!!
    Måste ju få komma och gräva upp en liten planta va?? ;)
    Åh fin plåtgrej du fick, har nog sett någon sån tidigare, men väldigt charmig var den iallafall!
    Kramelikraaam

    SvaraRadera
  2. Sån har jag sett på film vet jag!! Som dom plockade blommor i..

    SvaraRadera