torsdag 8 mars 2012

Snö, tygshopping och loppis.

Idag åkte min lillasyster med mig på en liten dagstur. Hittade precis ett sånt linnetyg som jag ville ha så nu har jag suttit och sytt hele kvällen. Ja, faktiskt hela kvällen. Sydde fel vid ett tillfälle och utan "sprättare" fick jag, medans jag kollade på antikrundan, sitta i nästan en timma och försöka få upp det som blev fel med en dålig sax. Haha, ni kan gissa om jag var glad :) Ne, det var inte så farligt ändå, bara en aning irriterande.
Klart blev det iaf och är nu uppsatt ! Får se i morgon om mannen i huset godkänner min uppsätting, hihi..



Min lilla syhörna för kvällen. I morgon ska jag sy kuddar och på en utav dem ska denna bild, som jag hittade idag, få sitta. Ska även sy ett andra draperi till tvättstugan, som ska sitta under en "arbetsbänk" där diskhon sitter. Nedan får ni se lite annat som fick följa med hem idag...



Spetsen som fick en egen bild köpte jag som kantband till hyllorna i skafferiet. Började innan att sätta fast den och det blev kanonbra :)

Imorgon är det fredag, underbart !!
Kramis

1 kommentar: