torsdag 15 mars 2012

Hade sett fram emot...

...en solig dag nu när jag är ledig. Men icke, får nöja mig med att det iaf inte regnar...
Har, som jag skrev igår, planterat lite nu på förmiddagen och ska nu sätta mig lite vid symaskinen. Sedan ska jag ääntligen ut och rida. Har inte gjort det sedan i lördags.. Tur att jag har folk som hjälper mig med honom, så Gustav har fått komma ut tre dagar efter det, känns så bra att inte behöva ha dåligt samvete :)



När jag skulle plantera kom jag på att jag har väldigt dåligt med utekrukor, sprang runt i både brygghuset, lillstugan och ladugården för att hitta några fina. Många av sakerna jag haft blommor i är för somriga eller för stora tycker jag. Som tex en stor vattenkanna i zink och stora gamla lövkorgar...
Hittade lite smått till slut iaf som fick duga :)

När jag sprang runt och letade hittade jag en innekruka som jag älskar, så den fick hänga med in till soffbordet.



Visst passade den bra här?! :)


Var tvungen att visa den lilla blomman i dagsljus och utslagen :)

Detta är vår tredje katt, Svarten.
Han var en hemlösing som vi tog hand om efter att han varit under vår altan i flera veckor när vi bodde inne i stan.
Jag försökte den sommaren få honom såpass tam att jag kunde komma nära och klappa honom. Han var helt överfull av fästingar och ihoptovad päls. När jag satt flera meter ifrån honom kunde jag räkna fästingarna upp till minst 10 st, och detta var ju då bara på ryggen... Hemska djur ! Detta var snart fyra år sedan och han är fortfarande väldigt skygg, han kan inte ha haft det lätt under sina första år... Som säkert inte var så få, för han har inga framtänder kvar, varken uppe eller nere. Huggtänderna och de på sidorna finns dock kvar så han får i sig mat bra ändå :)

Ne nu ska jag sätta fart...

Kram från mig

1 kommentar:

  1. Fiiiinit det blev! Du kommer hitta fina grejer heela tiden hos dig som du glömt av! Jävel.. Jag vill ha alla plåt krukor.. Hi!

    SvaraRadera