måndag 21 maj 2012

Äntligen värme !

Åååh, vad gott det har varit idag. Tråkigt att jobba precis heeela dagen när det är sånt här väder, men jobbar man i butik så är det inte mycket att göra åt... När jag kom hem idag såg det ut såhär framför huset.


Hela gräsmattan och förra vägen är uppgrävd...
J har fått leka lite med stora grävmaskinen och han riktigt lyste när jag kom fram till honom, hihi...

För att vi skulle kunna flytta vägen var vi tvungna att ta ner ett äppelträd på grannens tomt. Tråkigt.. Men det var det ju helt klart värt och jag tog iaf vara på några grenar som finns lite överallt här inne i huset nu :)


Som ni ser är inte korten tagna idag.. Gräset fanns kvar när dessa bilder togs.


Det är ingen ordning än på övervåningen, golvet är inte ens målat...


Vi grillade både lördag och söndag, riktigt gott efter allt slit ute på gården !


Nu har blommorna slagit ut mer och de doftar gottgott :)

Stor kram från mig.



6 kommentarer:

  1. Går det inte att rotslå träden och plantera om dem någonstans? Gamla äppleträd är guld värda (i min värld)

    Tjingeling från nåltanten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet faktiskt inte..? Det kanske det gör :( Men jag var inte hemma när det försvann och hann inte säga vad vag tyckte, det hade nog ändå inte spelat så stor roll för Jocke hade nog inte haft tålamod till min åsikt när det gällde det... :Þ Hihi.

      Radera
  2. Din sörra Anna22 maj 2012 kl. 12:42

    Yeeey! Jag tycker allt att det skulle sitta fint med en rondell där! ;))))) De va asafint med äppelgrenarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, jag vet ju att du vill detta.. Men vi ville ju ha bort vägen från huset, och det går ju inte då... :) Taaack Söt !

      Radera
  3. Sicken bra idé Anna! En rondell i Stommen och så kan Winståååån vara rondellhund!

    Han tränar ju på översta bilden ;)

    (förresten så måste jag säga att mymymy är duktig med bilder och fotografering OCH bloggeri!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihihi.. Winston hade stoppat alla i hans väg ! Fast det gör han ju redan, flyttar inte på sig i första taget... Tacktack, mycket kul att höra (även om jag inte håller med, hihi) !!

      Radera