torsdag 31 maj 2012

Vår fredag.

Tänkte berätta om hur mysigt vi hade det förra fredagen.
Under dagen var vi inne i den stora staden (som inte alls är så stor) och kollade på alla glada och sjungandes studenter. Vi kände oss gamla. Jättegamla. Det är inte klokt vad tiden går fort och vi ville ooockså ta studenten (igen) och få vara med på en lastbil och hoppa och sjunga till superduperhög musik !!

Sedan åkte vi hem till en av de vitklädda för att ge henne en present och äta god mat. J:s kusins tur var det denna gång :)

Efter det åkte vi hem till vår going som låg i hallen och väntade så troget på oss. Han var ju tvungen att komma ut så vi bestämde oss för att vi skulle ta årets första cykeltur tillsammans, upp till syster på berget ! Bara för några veckor sedan "fixade vi till" två gamla cyklar, med punka, som stod här när vi köpte gården. Vi som hela tiden trott att däcken var sönder upptäckte att det bara var så enkelt som att pumpa dem.. Jippi ! Plockade en bukett med smörblommor (har määngder) och så for vi iväg. Det var underbart. Allt ! Vädret bidrog ganska mycket för att få den där härliga känslan :) Kan också rekommendera en gammal cykel till alla som vi ha bra träning ! Strunt i nya med tusentals växlar, då fuskar man ju bara och växlar ner så fort det blir jobbigt.. Tacka vet jag en cykel UTAN växel !  :)


Någonstans här, när vi cyklar jämsides, säger min söta sambo "Det känns som i en film". Jag tror han hade ungefär samma goa känsla som jag, hihi..



Man har ju nästan redan glömt hur varmt det var ute ett tag. Vi får tro att det snart kommer tillbaka :)



Tar jag kort på henne, vill hon såklart ta kort på mig !


Ny fin gunga för stora barn !


Koncentration och spänning när bebisgungan skärs ner...


Sedan vandrade en tyst liten människa iväg med bebisgungan. Jag smög efter för att se vart hon var på väg och såklaart gick hon till soptunnan, den skulle ju slängas hade vi alla sagt. Hihi, de är söta de små :) Och smarta !


Hejdå gungan !


Sedan hade vi myskväll utomhus ända inpå småtimmarna. Gitarren kom fram och det blev några visor och mycket struntprat under denna härliga sommarkväll ♥

Eftersom jag är så dålig på att blogga får jag kompensera det med extra långa inlägg istället. Men ni kanske tröttnar efter halva? Hihi.. Har förresten hört från läsare att det inte går att kommentera här just nu..? Konstigt och tråkigt, jag som älskar att få små kommentarer från er... Hoppas det funkar snart igen !

 God natt, sov gott ni där ute.

Kram från Mys


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar