torsdag 24 maj 2012

Dagen i bilder.

Vilken härlig dag jag haft !

Tänkte visa er bilder idag med små förklaringar...


Kl 10 var det redan så här varmt i solväggen. Gott !! 27 grader hade vi sedan i skuggan under dagen, helt perfekt enligt mig. Gick efter frukost ut och harvade lite med vår fina traktor, hihi.. Gräsklipparen är riktigt bra att ha, och med sin lilla harv ser den så söt ut. Minitraktor !



Medans jag mockade hästarnas hagar fick Gustav gå och beta i sommarhagen (som ej är instängslad runt om hela. Tur att jag har en så snäll häst som stannar ändå). Nu har de snart varit ute en vecka utan att komma in nattetid och nästa vecka blir det släpp i sommarhagen på heltid !


En liten lätt lunch när J slutade jobbet (hade bara snabbmakaroner hemma till min besvikelse men det smakade faktiskt gott endå :Þ) och sedan en liten utflykt med min älskade karl..


När vi kom hem höll E på att rida på åkern och hoppa några skutt med Nomade.



Mitt i allt fotande kom en syster och hennes hund på besök, vi på Stommen älskar oväntat besök :)


Här trivs jag...väldigt bra :)

Sedan avlsutade vi kvällen med grill (igen)...


Entrecote med hemmagjord caesarsallad. (Mycket krämigt ska de vara : )


Utsikten gömmer sig bakom jordhögen ;) Underbart att sitta här en ljummen kväll som denna !

Ja, mycket bilder blev det under min "fotodag".
Hoppas ni haft en lika fin dag som jag, på erat sätt :)

Kramkram från mig.

2 kommentarer:

  1. Men så fint det blir på utsidan!!!
    Åh mums med god mat som du fotat =)
    Vi får ta en grillkväll snart tycker jag, mitt finger är tyvärr inte läkt ännu,,...det har snarare blivit värre-har läkt fel så på torsdag ska jag upp till Rehab på sjukhuset så får vi se vad dom kan göra...
    Nu har vi möblerat om i HELA huset en aning...
    Har lagt upp lite bilder på bloggen så du kan titta där ;)
    Krammmm

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naaaae fy din stackare. Att det inte kan läka någon gång !!! :(
      Tack hihi, fast fint o fint.. Mest fult just nu med jord och tråkigt brunt överallt. Men snart så är det bättre, få vi hoppas. Bara vi kan bestämma oss om gångar och hur vi ska ha det överallt :)
      Låter som en bra idé, hoppas vi kan få till en dag då vi alla kan snart ! Men det ska väl inte vara så svårt :Þ Ska kika in hos dig nu, kraamis!

      Radera