måndag 7 maj 2012

Loppisfynd.

Vilken lyckad utflykt vi gjorde i lördags ! Alla tre var på lika bra humör och solen lyste, trots att det skulle vara regn. Inte nog med det så hittade vi den bästa loppisen vi varit på. De hade allt ! Bra priser var det också.. Hon som stod i kassan sa när vi skulle gå att "nu är det nog inte så mycket kvar här inne". Hon tyckte nog att vi hade handlat en del... Ja, åker tre lika fyndgalna tjejer ihop på loppis så finns det risk för att det tar slut... Hihi !

Frukost i bilen !

E köpte finaste provdockan.

S går och letar bland alla saker.

Stannade på vägen hem vid Ekhagens forntidsby för att äta och fika :)

Bästa loppisbilen !

Lite av alla saker som vi fick tag i...

Här är mina små fynd :)
Är på jakt efter ett stort skåp, men det fanns det inte på något av ställena...

Brickor, grytor, skålar m.m...

Jag vet inte ännu om den lilla söta hyllan ska få ha kvar sin färg el bli vitmålad.. Någon som har en åsikt?



Den här baljan kostade ynka TRE kronor. Ja tack sa jag då ! Tur att det som är fint för oss är skräp för andra...

Många bilder bev det idag.. Nu ska vi ut och greja igen, ha en bra dag !

Kram/Mys


9 kommentarer:

  1. Haha vilka roliga bilder du tagit!! =)
    Ja guud bästa loppis-trippen ever!
    Men köpte du sååå mycket?? missade ju vad du handlade när jag hade fullt upp med mina saker ;)
    Ska lägga in mina kort imorn, kanske tar något ifrån dig om det är ok ;)
    Puss & Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, du får gärna låna bilder ! Vi får snart göra om detta och försöka hitta en till lika bra loppis !? :) Harregud, jag sprang fram och tillbaka och samlade på mig mer och mer saker. Hon i kassan skrattade när jag kom fram för att lämna av mig saker hela tiden... Puss, Kramis

      Radera
  2. Åååh va fina! Allt! (Känns som "åååh va fint" är det enda jag skriver till dig sörensöt haha) Men det svider i ögonen!! För jag vill haaa...

    SvaraRadera
  3. Den nitro-lådan var en höjdare! En sådan skulle jag vilja ha :)

    tjing från stormoster märta

    SvaraRadera
  4. Vilka fina saker!! :) Vart ligger denna loppis?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Ja visst, många fina saker :) Den ligger vid en kyrka, strax utanför skövde på vägen som går mot Hjo. Minns tyvärr inte namnet men det var inte alls svårt att hitta :)

      Radera
  5. Åh dit måste jag! Hur långt utanför Skövde låg det ungefär? (så man slipper åka runt och leta i all evighet) Du kommer inte ihop vad loppisen hette? Jag och en kompis ska på roadtrip i helgen så det vore roligt om vi kunde hitta hit :) Åker man bara på 194:an från Skövde mot Hjo och hittar den bredvid en kyrka vid vägen? Låter ju enkelt i så fall, hehe.
    Tacksam för svar /Mathilda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Forsby hette stället, Forsby kyrka närmare bestämt. Såg ej om loppisen hette något annat men det stod klart och tydligt vid kyrkan. Den har bara öppet på söndagar i vanliga fall, vi råkade ha tur att åka dit en lördag när det var extraöppet. :) Hoppas ni hittar mycket fint om ni nu åker, jag ska också dit snart igen!! /Mys

      Radera