måndag 27 februari 2012

Glasverandan.

Hej på er !

Är så sugen på att få klart huset nu och göra iordning överallt. Var borta på logen innan och hämtade in en bänk till glasverandan. Vi har två likadana och båda stod i den gamla glasverandan som fanns när vi köpte gården. Älskar den bleka, avflagade, mintgröna färgen som de har.
Nu de senaste dagarna har väl varenda kotte haft lite vårkänslor, så underbart väder som det varit. Fast mina blev precis dämpade då det började snöa här. Tråkigt !
Man får tänka på att den snart är borta igen :)

Tog massor av kort och de flesta liknar varandra så ni tycker kanske att det är lite tjatigt...




Golvlist och en liten list i hörnet saknas. Efter att tvättstugan och toaletten på övervåningen är klar får nog glasverandan de sista bitarna på plats skulle jag tro. Så det är ett litet tag kvar...
Borsten och skyffeln fanns också här på gården och jag tycker att de båda är lite charmiga :)



Min ena Mårbacka har redan blommat lite. Några i vasen väntar på att få rötter...



Åke satt och tittade ut genom fönstret och blev fotad. Får brorsan så mycket uppmärksamhet ska jag ha det också minsann, tyckte nog Håkan...

Nu ska jag laga mat och sedan hämta min lilla systerdotter på dagis.
Ha det så gott ni som kikar in :)

Kramis

4 kommentarer:

  1. Det blir väldigt snyggt. Nationalromantiken står högt i kurs på Stommen. Nu är det snart vår, grönska och förhoppningsvis en hel del sol som kommer att lägga till det lilla extra...

    SvaraRadera
  2. Ni har så otroligt fint hemma.....int visst ja att du vart bra på att ta kort!!!
    Lillmoster

    SvaraRadera
  3. SÅ FINT! Jag vill se vad du köpte på Gekås!

    SvaraRadera
  4. Vilken fin veranda! Och resten av hemmet också :)

    Trevlig helg! Kram Maria

    SvaraRadera