söndag 12 februari 2012

Plusgrader och sol.

Har precis kommit in efter en härlig ridtur. Idag var det riktigt skönt, hade väl börjat vandra ner mot 4-5 minus efter plusgraderna tidigare idag. Så härligt det måste ha varit idag med sol, plusgrader, fågelkvitter och snö. Lite avis på alla som var lediga och umgicks ute :) Jocke och några av våra vänner var nere på sjön och spelade hockey/åkte skridskor och grillade korv. Hur kul låter inte det?! På lördag ska det bli repris och då kan jag vara med, hihi..
Jag och kollegan Hanna har haft ganska mycket att göra på jobbet i helgen, lite lugnare idag än igår dock. Många var ute i god tid inför alla hjärtans dag som är på tisdag... Jobbar imon och tisdag också och det lär ju inte vara mindre att göra då direkt :) Men det är kul !!

Köpte med mig lite växter idag till en plantering i en fin kruka som jag fick från min söta storasyster i julklapp. Den står i det andra fönstret i vardagsrummet...



Nackdelen med djupa fönstersmygar är att sladdar till lampor inte är så lätta att dölja... Jaja.



Åh, det var så fint på himlen när jag kom hem så var tvungen att ta kort. Meeen, det blir ju aldrig lika fint och rött på kort...



Här ser ni lite av vårt äldsta hus på gården. För många år sedan var det ett gästgiveri. En gammal "fattimanskakelugn" står fint i vår verkstad och på andra sidan väggen är det en stooor öppen spis där de eldade för gästerna.. Det är så roligt att det är kvar :)

Ha en bra start på veckan imorgon.

Kram/Mys


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar