fredag 17 februari 2012

Solig ritt, barnpassning och pulkaåkning.

Japp, så ser min dag ut idag :)
Har varit ute på en hääärlig ritt nu under förmiddagen tillsammans med Jockes syster och pappa. Hundarna var såklart med också ! Vi hade med oss kameran och det blev flera fina kort..

Meeen, idag ska jag inte visa hästar.


Bordet blev perfekt tycker vi ! Lagom stort och högt. För både jag och Jocke ogillar låga soffbord som man inte kan sitta och äta vid.. Man får bara vara försiktig så man inte spiller i soffan, hihi...


De breda gamla brädorna satt någonstans i taket i torpet. Det är avskavd grå färg och på vissa ställen sticker det fram lite gamla texter från en bok/bibel eller något.. Givetvis skulle det vara kvar så som det var och vi har bara torkat av den, dragit ur lite spikar och lackat.


Igår fixade jag även till så att jag kunde ha den här fina foten som en ljusstake. Det är en av sakerna som vi hittade när vi tog bort golv under renoveringen. Antagligen har det varit en oljelampsfot innan...


Benen fick vi av Sara, tack tack snälla. De var mycket längre innan så vi svarvade om dem lite och kortade dem :)


Ja, det var ju "mysljus" igår kväll när jag tog korten så de är inte de bästa. Färgen på bordet syns inte heller... Fast lite ser ni ju :)

Nu ska jag hämta sötisen på dagis och senare ikväll ska vi åka pulka  och grilla korv i stora backen !!

Jag känner på mig att det här blir en bra helg <3

Kramis



1 kommentar:

  1. Åhhhhhh! vad fint det blev!! =))
    Kul att det blev så bra, fina ljusstakar oxå!
    Tänk vad vi ska handla när vi ska till Ullared ;)
    Tänkte att vi kanske kunde åka nästnästa vecka, alts efter lönen kommit ;)
    Vilka dagar är du ledig? du kan ju skriva ett sms så kan vi ju bestämma någon dag.
    Haha tänk om vi inte hittar nånting där nere, att vi typ bara köpet bakplåtspapper och inget mer *fniss*
    Hoppas att ni får en mysig söndag iallafall så hörs vi av. Puss & Kram

    SvaraRadera