onsdag 8 februari 2012

Städningsdax.

Idag ska vi ha storstädning här på Stommen. Ska börja lite i förväg nu när jag gjort blogginlägget, då blir herrn i huset gla ! Sen får vi se om vi även hinner börja med vårt blivande soffbord. Fick nämligen hem de svarvade benen igår och bordskivan ska vi göra av gamla golvbrädor, så det är bara att sticka ut till ladugården och hitta några fina :)

Nu börjar man känna, efter ca två månaders lugnare tempo, att det vore kul att dra igång med byggandet igen :) Vore roligt att få igång badrummet på övervåningen snart ! Allt, förutom taket och inredningen, är redan på sin plats där inne.. Så det är inte mycket som krävs för att få det färdigt.

Ska nog gå upp och tända i kaminen tror jag minsann.. Trots att det bara visar -3 grader ute nu är jag frusen. Fast får väl iofs upp värmen snart då jag sätter igång med städning, hihi...


Lite bilder från sovrummet idag.



                          Min snygge far när han var ung !           Man behöver väl inte vara troende för att
                                                                                                 tycka att kors är vackra? Hihi...


Dockan Kommer från min farmor.
Här har vi min andra favorittapet. Är väldigt glad över att Joakim inte har något emot att sova i ett rosa, småblommigt rum :)
Vi har en himla tur som för det mesta tycker om samma saker. Joakim gillar den lantliga stilen lika mycket som jag. Och tänk vad många killar som aldrig hade gått med på just den här tapeten...

Ha en fortsatt fin dag !

Kram/Mys

1 kommentar:

  1. Han är en bra kille på många sätt :) och vi som känner er är imponerade av dig också, för det är ju ett lagarbete att ha ett liv i hop!

    gammelmoster

    SvaraRadera