torsdag 9 februari 2012

Fullspäckad dag.


Hej på er !

Idag skulle jag egentligen gjort ett inlägg på dagen, men det kom nya saker hela tiden så först nu har jag tid att sätta mig..

Har haft min söta systerdotter här idag. Var och hämtade henne från dagis och det är så mysigt när hon kommer springandes mot en helt överlycklig, hihi. Underbara unge !! Ska hämta henne i morgon med, och då ska den andra mostern vara med också.
Innan dess var jag iväg en sväng och fixade några ärenden i stan som jag skjutit upp i några dagar. Bland annat hämtade jag mina linser som kom för över en vecka sedan och köpte avmaskning till katterna. Skönt att ha det gjort ! Hann också med en ridtur med mamsen innan det var dags för barnpassning...

Tidigare på förmiddagen var jag förbi plåtnissarna i verkstaden och tog en fika. Passade även på att pyssla lite när jag ändå var där :)


Lite etiketter till burkar i köket/skafferiet blev det. Det är kanon att ha en sambo som är plåtslagare, finns massor man kan göra av plåt :)


Det bästa är att det bara är att sudda ut och skriva nytt med en whiteboard-penna !


Här kommer ett litet smakprov på vårt soffbord...


Jocke fräste kanterna på det idag och håller just nu på att limma ihop benen i själva "stommen".. Sedan ska vi bara fixa en slitstark yta på det..

I morgon kommer en vän till mig hit och hälsar på. Vi har inte träffats på ett år, och den gången hade  det gått mer än ett år innan vi träffades. Så med andra ord, vi är INTE bra att få ihop en dejt. Men ändå känns det som "vanligt" när vi väl träffas. Underbart med sådan vänskap !

Sov så gott ni där ute.

Kram

2 kommentarer:

  1. Jag vill också pyssla med plåt!! Kan vi inte göra det någon dag allihoppp..!

    SvaraRadera
  2. Men hallå?! det var ju jag som skulle ha små plåtskyltar ;) får inspektera dina när jag kommer nästa gång ;P
    Hoppas att ni får en mysig helg.
    puss & kram

    SvaraRadera