tisdag 7 februari 2012

Smygkik i köket..

Blev inget bloggande de två senaste dagarna, har inte riktigt hunnit med..
Igår kom min Joakim hem från barcelona. Välbehållen. Jag blir såå orolig när han ska iväg och flyga, det är nog bland det värsta jag vet. Usch ! Nu kan jag slappna av igen iaf :)

Hoppas ni hade en bra helg och start på veckan !
Visar ikväll ett litet smygkik från köket. Köket är inte klart än och det är så tråkigt att ta kort då, men den här lilla platsen är så gott som färdig.


Vi har gjort en stor renovering på vårt hus och det enda som är kvar från det gamla huset är timmerstommen runt om och murstocken. Joakim gjorde ett stort jobb med att gräva ur hela huset för att kunna isolera, lägga golvvärme och sänka golvet.. Tänk vilket jobb vi lagt ner, galet. Allt bara för att få bevara det gamla och få lite känsla. Lättast hade såklart varit att bygga ett helt nytt hus, men det ville vi inte :)
Så den här timmerväggen i köket/matsalen var alltså ytterväggen på det lilla huset innan..  Tre utbyggen åt var sitt håll har vi gjort totalt.. Så det är lite större nu.



Ljusstakarna är gamla och hängde med huset... Så fina tycker jag !

I morgon visar jag nog en liten hörna från sovrummet :)


Kramis




1 kommentar:

  1. Hejsan My,
    även fast det bara är en liten del av köket kan jag säga att det ser lovande. Jag älskar timmerstommen, den är riktigt fin. Och jag förstår att ni slitit, skulle vara kul att se fler bilder!

    Jag jobbar på Byggla.se, och där kan du lägga upp projekt, se på andras byggprojekt och få idéer och smakråd. Du kan både få och ge inspiration samtidigt. Jag tror det är flera som vill se hur ni gjort, speciellt med den fina timmerstommen. Vill du veta mer kan du maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag mer. Då kan jag passa på att erbjuda ett litet tack för ditt intresse :)
    Lycka till med resten av köket!
    Mvh
    Vendela på Byggla

    SvaraRadera