torsdag 5 januari 2012

Fågelsång.

Idag kvittrar fåglarna för fullt utanför mitt fönster. Vi har hängt upp massor med talgbollar och Joakim har gjort ett litet hus i plåt där vi lägger solrosfrön, för det verkar vara favoriten bland fröerna. Började att mata dem för ett par veckor sedan och det är massor av olika fåglar här, hur mysigt som helst !
Senare idag ska vi upp och hämta en gammal kamin som vi fått av svärfar. Den ska stå i hallen/glasverandan på övervåningen. Vi har redan en liten där som hängde med huset men den ska stå i gästrummet sedan, för den här som vi ska få är en aning större :) Kommer vara bortskämda med att kunna elda på fyra ställen i huset när allt är klart..

Nu får ni en liten titt på en hörna i vardagsrummet...



Chiffonjén är ett loppisfynd, väldigt enkel men det gillar jag :)





Hyacinten skulle jag slängt ut här om dagen men den kämpade fram några sista små blommor så jag kunde inte med, men imon ska den bort !




Jag har mängder av hjärtan på tråd och visst är de fantastiska när de knappt behöver vatten och inte mycket ljus.


Ha en fin trettondagsafton !
Kram från Mys

3 kommentarer:

  1. Härligt med så många kaminer,så mysigt att kunna elda när det är kallt ute.
    Jätte söt hjärtan på tråd. Kram Carita

    SvaraRadera
  2. Åååh så fint det är!

    SvaraRadera
  3. Super fint mys :) härlig dukning! Ser fram emot nästa gång vi får komma hem till er och äta vid fina bordet ;)) era bordsben står hemma hos oss och väntar. Kram kram

    SvaraRadera