fredag 27 januari 2012

Tallrikshylla.

Då var den äntligen målad och uppe !
Har inte riktigt orkat ta tag i att fixa iordning den förrän nu.. Det blev lite tvekande hit och dit med vad som skulle vara på den, och såhär blev det... Till en början. Kanske ändrar om i morgon, vem vem :)



I somras fick jag fyra superfina gamla burkar av min svärmor. Detta är en av dem... Notboken har jag köpt på loppis.



Ritningen fick vi från den här boken. Jättelätt att göra enligt min sambo ! Han ska få göra en till snart, behöver en ovanför kökssoffan i "gamla köket". Den ska vi rita själva...


När vi tog bort det gamla golvet för att gräva ur och sänka det så hittade vi massor med gamla saker. Flaskor, tallrikar, koppar m.m.. Hittade även en gömma med andra saker som gammal oljelampa, en årssamling av stockholms tidning victoria (har jag för mig att den hette), trådrullar, skor, hattar.. Ja, hur mycket som helst ! Det var en riktig skattjakt ett tag :) De sakerna får jag snart ta fram.


I den lilla burken ligger det trattkantareller som vi fått av svärmor. Har även fått en till liten burk av min kära vän Sara. Så kul att få då jag och Jocke bara hittar massor av vanliga kantareller, aldrig trattisar...




Ne nu kom min mami och vi ska ut och pulsa i snön med pållarna !

Ha en underbar helg !
Kramis





3 kommentarer:

  1. Jag vill också ha eeen! Fan va fint det blev sörensöt! Jag försöker ringa dig, men går ej!

    SvaraRadera
  2. Välkommen till Blogglandias fantastiska värld, en vacker blogg har du skapat, vem är nu jag då....Viola heter jag och bor på en 1700-tals gård där jag driver en av mina två inredningsbutiker, ha en fin helg, kram

    SvaraRadera
  3. Åh vad fint det blev!!
    Ser även att några av mina presenter kommer till användning ;)
    Blev hur bra som helst, ska bli skoj på måndag och komma ut och hälsa på och fota lite ;)
    Ikväll ska vi till Thai Zilk och äta-hur gott som helst!
    Robert har "ätar-dag" så då ska det ätas minsann, nästan 7kg har han gått ner- så duktig så då förtjänar han att äta lite extra god mat ;)
    Kram kram

    SvaraRadera