tisdag 31 januari 2012

Trött tisdag.


Idag är jag trött. Är precis hemkommen från jobbet och känner av lite förkylning i halsen och huvudet är tungt. Tände precis kakelugnen nere och i kaminen uppe, så riktigt go värme blir det snart ! I morses var det 14 minus när jag åkte till jobbet, brrrr... Tur att bilen snabbt blir varm :) 

I söndags köpte jag med mig en lavendel (på stam) från jobbet, den hamnade i matsalen.



Det finns en å som rinner nedanför åkern ni ser på bilden, den gränsar vår mark. Träden som finns där gömmer gården/byn under sommaren :)
På vintern då det är mörkt är det mysigt och tryggt att byn kommer nära. När löven sedan kommer under sommarhalvåret "försvinner" byn och vi hamnar genast mycket längre ut på landet.

Ne nu ska jag äta tillsammans med min kära sambo som varit och handlat innan jag kom hem. Visst är det underbart när kylen är full !

Stor kram.

1 kommentar:

  1. Din mamma ringde med goda nyheter om den lilla ponnytjejen med onda fötter. En respit som jag hoppas blir jättelång :)
    Moster märta

    SvaraRadera