fredag 20 januari 2012

Vårkänslor i Januari...

Idag har det varit en underbar dag !
 
 
Riktigt vårväder kändes det som, fast våren kommer inte än. I morgon skulle det nog komma snö och kylan skulle hålla i sig iaf nästa vecka också som det såg ut. Wihi, äntligen lite vitt !!
Var ute och red på förmiddagen, upp till min favoritskog. Massor av fina lövträd med större stigar, helt ljuvligt att gå/rida i. Det finns hinder överallt, stockar som liggen perfekt så man kan hoppa runt med pållen :) Min storasyster bor i stort sett mitt i den. Eller ja, i slutet av den... Så vackert !



Älskar alla gröna stenar som tittar fram och ni kan ju tänka er hur vackert det är här till våren med blå och vita sippor överallt !


Bortanför åkrarna är vår gård och bakom mig finns skogen och vägen upp till syster.



Till vänster har vi vägen upp och till höger är vi framme vid systers fina hus !



Min häst, Gustav, älskar andra djur och förstår inte alls varför inte kossorna vill komma fram och hälsa...

Under förmiddagen har jag och mamma röjt massor i stallet. I morgon kommer nämligen hennes häst tillbaka till oss. Då blir det fyra hästar på gården !



Joakim och mamma värmer sig i solväggen på gödselstacken.



Någon som också njöt av solen var min lille Åke :)

Gör ett snabbt litet inlägg i morgon bitti och visar lampan, detta blev så långt endå...
Hoppas ni får en fin helg nu.

Stor kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar