måndag 2 januari 2012

Lycklig dag !

Idag är en lycklig dag. Vår ponny har haft ont i sina kotleder ett bra tag nu vilket har inneburit mycket boxvila, och litenliten hage för sig själv.. När vi för några veckor sedan skulle göra "sista titten", på hur det hade gått, trodde vi att hon var helt återställd. Det visade sig att hon hade blivit sämre och hade fått ännu mer ont... Av att vila ! Veterinärerna tyckte att vi skulle göra en operation i båda frambenen, där hon har ont, för att se hur illa det var och idag var det dax. Vi var i stort sett inställda på att få ta bort henne och det blev inte mycket sömn inatt... Men allt gick kanon och båda hennes leder såg jättefina ut. Det enda veterinären såg var en svullnad som han behandlade på något vis. väldigt konstigt men ååh så skönt ! Så nu är hon på väg hem igen <3 Bara 12 dagars boxvila som väntar och en väldigt uttråkad häst... Suck !



Var ute på en riktigt skön ridtur under förmiddagen idag. De varnar ju för ännu mer storm igen imorgon så man får njuta av de få fina dagar man får :)




Jag och min Gustav ute på en tur.
Bilden är inte tagen idag, men ni skymtar vår gård till höger på bilden.. :)


Nu blir det kvällsmat med mamma och pappa. Joakim har dukat fram med massor av gott.

kramis/Mys

2 kommentarer:

  1. Jag är glad för att op gick bra för Chisandra. Okej om jag stavade fel för jag har inte skrivit hennes namn förut :)
    HOPPAS hon får må bra framgent!

    Tjing/mostern

    SvaraRadera
  2. Ja, det var riktigt skönt. Hon är ju inte gammal så det hade varit fruktansvärt tråkigt att ta bort henne. Tack, det hoppas jag med ! :)

    SvaraRadera