tisdag 24 januari 2012

Skidor och snö !

Nu när snön äääntligen har kommit så passar ju mina gamla skidor, som fanns här på gården när vi köpte den för två och ett halvt år sedan, faktiskt fortfarande in i hemmet. De är nog det enda som har fått stå kvar av "julen/vintern" och när man precis börjat fundera på att slänga ut dem så kommer snön, wiho !!




De är riktigt långa och fint gjorda. Staven är säkert inte lika gammal, men ny är den inte !

Åke ligger här och spinner tätt intill mig. Håkan är inne hos Joakim i soffan. De är glada över att komma in och värma de små tassarna nu när det är närmare 10 minus ute. Det jobbiga är sedan att släppa ut dem för natten, matte kan knappt med... Men hästarna värmer upp stallet en aning iaf så de får sussa gott där inne tillsammans med dem.

Till sist lite vinterkort på Gustav.



Sov så gott alla som tittar in !

kramis




2 kommentarer:

  1. Åhh jag hade aldrig kunnat "kasta" ut mina tissar!
    Men det är ju lite skillnad hos er, dom är ju vana att gå ute jämt ;)
    Milo ligger här bakom mig i "sin" fotölj på rygg och sover, Maja har gått med Robert upp och lagt sig på mitt täcke ;)
    Mina bilder på Gurran *fniss* ska bli så mysigt att komma ut och rida i veckan, nu känns det som en evighet sen ;)

    Mysiga skidor med! låt dom vara kvar ;)
    Mina skridskor som jag fick av Elin i julklapp hänger kvar ute på sparken.
    Så länge det är snö så är det ju mysigt att pynta lite extra.

    Krammmm

    SvaraRadera
  2. "Fina" bilder på gurran ska det ju va... INte "mina"
    *gäsp*
    behöver nog sova nu ;)

    SvaraRadera