tisdag 10 januari 2012

Julen är borta...

Det är så härligt att komma till jobbet nu, för där är det VÅR. Vitt, rosa och vårlökar i massor och det doftar så gott när man kommer in. Inte för att jag tycker det är kul att slänga ut julen, för det gör jag inte, hemma, men där är det underbart att allt är fräscht och nytt.. Igår försvann allt som har med julen att göra här hemma hos oss också, och tomt blev det... Så jag köpte med mig en liten Primula och en miniros i kruka. Får se vad jag gör med dem men så länge fick den ena åka ner i skålen jag köpte här om dagen :)







Älskar grönt, det har jag alltid gjort. Sen jag var liten, liten. Som på bilden nedanför, visst ser det tomt ut. Hade det varit en grön liten växt där också någonstans hade det genast blivit något helt annat. Fast ibland är det enkla fint också... Såklart :)






Nattinatti / Mys



3 kommentarer:

  1. Åh vad härligt med vårblommor :)) primulan var ju hur fin som helst! Ska nog köpa med mig två hem idag oxå.
    Jag får ta och komma ut snart, hade varit skönt att komma ut i skogen på en tur :))
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Ja du har alltid älskat grönt oavsett var det gröna suttit på. Gurka (? hmm), kläder och växter. Du har ett grönt sinne :)

    gamlamoster

    SvaraRadera
  3. Jaa, det blir så nytt och fräscht överallt ! Man får försöka ersätta alla tomrum efter julen :) Och jaaa, du får komma och rida snart.

    Haha, japp det låter som jag det.. Mamma hade svårt att tvätta mina gröna kläder och blommor och gurka har jag alltid älskat !


    Kramis

    SvaraRadera